havadurum

Paris Sial Fuarı’na Çanakkale çıkarması

Çanakkale Valiliği’nin organize ettiği tanıtım toplantısında Paris Sial Fuarı ile ilgili bilgiler verildi.

564

Ticaret Borsası Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda konuşan Vali Güngör Azim Tuna, yurt içi ve yırt dışı fuarlara katılarak Çanakkale’yi tanıttıklarını belirterek; “Valilik olarak ilimizin bu potansiyelinin dışarıya açılması, ihracatımızın hem hacim hem de ülke bazında artması için zirveler, toplantılar, ziyaretler düzenliyoruz. Sektörlerimizi, üreticilerimizi, sanayicilerimizi, turizmcilerimizi, işadamlarımızı her alanda her konuda desteklemeye, sorunlarının çözümüne yardımcı olmaya çalışıyoruz. Fuarlara katılıyoruz. Sivil toplum kuruluşlarımızla, kamu kurumlarımızla, üniversitemizle, meslek kuruluşlarımızla birlikte organizasyonlar yapıyoruz. İlimizin tanıtımına çalışıyoruz.  Bunun en yakın örneği geçtiğimiz Ocak ayı sonunda İstanbul’ da katıldığımız EMITT Turizm fuarıdır. Bu fuarda biz Çanakkale’nin basınıyla, kamu kurumlarıyla, turizm kuruluşlarıyla, Valiliğimizle, belediyemizle,  milletvekillerimizle çok geniş katılımlı, çok geniş organizasyonlu çok başarılı bir tanıtım kampanyası gerçekleştirdik.  Şimdi bu çalışmamızı, başarımızı, koordinasyonumuzu,  gayretimizi uluslararası alanlara taşıyoruz. Dış pazarlara taşıyoruz. Mart ayında dünyanın en büyük Turizm fuarlarından olan Berlin Turizm Fuarına katıldık. Kolin Hotel’de Turizm zirvesinde görüştüğümüz konuları yavaş yavaş hayata geçiriyoruz. İşadamlarımızı, gıda markalarımızı, tarım ürünlerimizi uluslararası tanıtıma, fuarlara taşımaya başlıyoruz” dedi.

“Bugün Türk ekonomisi dünyanın 16. büyük ekonomisidir” diyen Tuna; “Türkiye son yıllarda OECD ülkeleri arasında Çin’den sonra ekonomisi en hızlı büyüyen ülkesidir. İhracatı en hızlı artan ülkelerdendir. İhracatımız içinde sanayi malları, teknoloji ürünleri çok büyük yer tutmaktadır. Limanlarımız, havaalanlarımız, demiryollarımız, denizyolu taşımacılığımız, karayolu taşımacılığımız ülkemizdeki bu büyümeye paralel olarak çok çok hızlı gelişmektedir” şeklinde konuştu.

Dünyanın en büyük Gıda İhtisas Fuarlarından olan ve Paris’te iki yılda bir düzenlenen SIAL GIDA Fuarına bu yıl Ekim ayında katılacaklarını ifade eden Vali Tuna; “bu fuara Çanakkale markasıyla katılıyor. Buraya gıda üreticilerimizi, gıda ihracatçılarımızı, tarım ve  gıda konusunda uzmanlaşmış hizmet veren tüccarlarımızı, sanayicilerimizi götürüyoruz. Deyim yerindeyse Paris Gıda Fuarına bu yıl Çanakkale Çıkartması yapıyoruz. Orada ürünlerimizin tadımını, ikramını yapacağız. Oradaki gıda tedarik zincirleri ile görüşeceğiz. Orada Türkiye’den gıda tedarik eden Türk işadamlarımızla görüşeceğiz. Orada ülkemizin ticaret ataşeleriyle görüşeceğiz. Amacımız ilimizin mallarını dünya pazarlarında satmak, tanıtmak, görüşmeler, temaslar sağlamak” diye konuştu.

Üzen; “Fuarlarda gerçekler sergileniyor”
Çanakkale Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı S.Kaya Üzen ise; “Bir zamanlar internet en büyük rakibimizdi. Bu aldatmacaya kananlar, ne lüzumu var, bir tıkla dünyaya ulaşırım, binlerce tıkla dünya bana ulaşır diyordu. Bugün bunun kocaman bir yalan olduğu görebiliyoruz. Görmeden, dokunmadan, tatmadan ve koklamadan sadece ekrana yansıyan bilgilerle gerçeğe ulaşmak çok zor. Fuarlarda ise gerçekler sergileniyor. Ürünü istediğiniz kadar tadıp, koklayıp, tekstür ve ambalaj kalitesini görebiliyorsunuz. Firmalar sadece ürünlerini sergilemekle kalmayıp, konseptlerini, temalarını, felsefe ve psikolojilerini de yansıtıyorlar İnternette yapamadıklarını; yüz yüze konuşarak ziyaretçilerle duygularını paylaşıyorlar. İşte bu nedenlerle fuarlara katılımlar çok önemli” dedi.

Toplantıya Vali Güngör Azim Tuna, Vali Yardımcıları Cemal Yıldızer ile Alper Faruk Güngör, Valilik Özel Kalem Müdürü Mahmut Akkuş, Ziraat Odası Başkanı İlhan Ulus, ÇASİAD Başkanı Salih Yıldız, ÇAGİAD Başkanı Hikmet Sezen, Biga Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Okyay, KOSGEB Müdürü Erdoğan Yüksel, GMKA Koordinatörü Recai Başaran ve çok sayıda davetli katıldı.