havadurum

Troya ve 'Kadına Şiddete Hayır' demek için yüzdüler

1088

Troya Antik Kentinin UNESCO listesine girişinin 20’nci yılı olması dolayısıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 2018 yılı ‘Troya Yılı’ olarak ilan edildi. Troya Yılı etkinlikleri kapsamında Türk Spor Vakfı tarafından bu yıl ilki düzenlenen ve Kale Grubu’nun ana sponsorluğunu yaptığı  ‘Troya Açık Su Yüzme Yarışı’ büyük bir katılımla tamamlandı. Organizasyona 417’si erkek, 120’si kadın olmak üzere 537 sporcu katıldı. Pazar günü sabah saatlerinde Barış Kordonu’nda başlayan yarışma, Kepez Halk Plajı’nda sona erdi. Toplamda ise 5.08 kilometrelik parkur tamamlanmış oldu. Yarışmanın açılışına, Vali Orhan Tavlı, Türk Spor Vakfı Üyesi ve Devlet Eski Bakanı Kürşad Tüzmen, AKP Grup Başkanvekili Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Kepez Belediye Başkanı Dr. Ömer Faruk Mutan, Troya Kazı Heyeti Başkanı Prof. Dr. Rüstem Aslan, dünya rekortmeni eski Alman yüzücü ve yarışın onur konuğu Ute Hascher-Brückner, Kurumsal İletişim ve Kamu İlişkileri Başkanı Rana Birden Çorbacıoğlu ve vatandaşlar katıldı.

Sporcular, ödüllerini aldı…
Yarışların tamamlanmasının sonucunda düzenlenen ödül töreninde ise Vali Orhan Tavlı, Türk Spor Vakfı Üyesi ve Devlet Eski Bakanı Kürşad Tüzmen, Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, Kale Grubu Başkan Yardımcısı Osman Okyay, dünya rekortmeni eski Alman yüzücü ve yarışın onur konuğu Ute Hascher-Brückner, ve vatandaşlar yer aldı. Ana sponsorluğunu Kale Grubu’nun yaptığı Troya Açık Su Yüzme Yarışında, erkeklerde Doğukan Ulaç birinci olurken, Hasan Emre Musluoğlu ikinci, Deniz Akış da üçüncü sırada yer aldı. Kadınlarda ise nefes kesen yarışı Nilay Erkal birinci, Ada Sude Korkmaz ikinci, Ruth Hatton ise üçüncü sırada tamamladı. Yarış sonunda dereceye giren sporculara ödüllerini, Çanakkale Valisi Orhan Tavlı, Türk Spor Vakfı Üyesi ve Devlet Eski Bakanı Kürşad Tüzmen, Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, Kale Grubu Başkan Yardımcısı Osman Okyay takdim etti.

“Herkesi, Anadolu’nun bu kadim değerine davet ediyorum”
Yarış başlangıcında konuşma yapan Vali Orhan Tavlı, organizasyona bine yakın sporcunun katıldığını söyleyerek; “Yüzme yarışı, Kale Grubu ve Türk Spor Vakfı’nın iş birliğinde yapılmaktadır. Bine yakın sporcu bu yarışmaya katılım gösterdi. Çanakkale Merkez’den Troya’ya doğru yüzecekler. Kendilerine başarılar diliyorum. 2018’de Troya’ya ve Çanakkale’ye, Anadolu’nun bu kadim değerine, bu topraklara herkesi davet ediyorum” dedi.

“Çanakkale’den Troya’ya yüzüyoruz”
AKP Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, günün Çanakkale için çok önemli olduğunu ve organizasyonlar birlikte iki farklı adımı gündeme getirdiklerini söyleyerek; “Kentin her köşesi, her ilçesi farklı bir değer. Denizin, sahilin en güzel yansıması bu bölgede. Ben tüm Türkiye’deki yüzücülerimizin, denizle ilgisi olan sporcularımızı Çanakkale’ye davet etmek istiyorum. Bugün Çanakkale için özel bir gün. Troya 2018 Yılı kapsamında bine yakın sporcumuz hep beraber boğazda yarışa başladılar. Bu seferki yüzmenin ayrı bir kıymeti var. Troya 2018 Yılı vurgusuyla beraber bu etkinliği yapıyoruz. Bir anlamda Çanakkale’den Troya’ya yüzüyoruz. Tarihin iki farklı adımını gündeme getiriyoruz. Şehitliğin olduğu mekandan Troya’nın olduğu mekana doğru yüzüyoruz. O yüzden çok önemli bir etkinlik olduğu kanaatindeyim” ifadelerini kullandı.

“Troya’yı, Çanakkale’yi doğu ve batının merkezi haline getirmeye çalışıyoruz”
Herkesi Troya’ya, Çanakkale’ye ve Troya Müzesi’ne davet eden Troya Kazı Başkanı Prof. Dr. Rüstem Aslan ; “Pek çok uluslararası etkinlik gerçekleşiyor. Bunlardan bir tanesini bugün görüyoruz. Troya aslında Çanakkale’de doğu ve batıyı birleştiren bir noktada. Sporda, kültürde, Troya’yı, Çanakkale’yi bu tür projelerle doğu ve batının merkezi haline getirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bana göre Troya Yılı şimdi başlıyor. Troya Müzesi’nin açılışı başka bir ivme kazandıracak. Herkesi Troya’ya, Çanakkale’ye Troya Müzesi’ne davet ediyoruz” dedi.

“Yarışmayı birçok isimsiz kahramanın da desteği ile yapmış oluyoruz”
Organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür eden eski bakan Kürşat Tüzmen; “Son derece güzel sporculuğumuza Çanakkale’mize ve ülkemize yakışan bir yarışma oldu. Katılan bütün arkadaşlarımızı tebrik ediyorum. Dünya rekortmeni hanımefendi de davetimize icabet etti, saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Bu yarışların Çanakkale’de yapılmasına öncülük eden Çanakkale’de böyle bir maratonun yapılması için gayret gösteren ve son saniyesine kadar bu yarışmanın Boğaz Kıtalar Arası Yüzme Yarışması’nın da düzenleyicisi ve kurucusu, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin has başkanı, Türk Spor Vakfı Başkanı Arif Türkay Peker’i kaybetmiş bulunuyoruz. Kendisini rahmet ve minnetle anıyoruz. Burada bu yarışmayı birçok isimsiz kahramanın da desteği ile gerçekleştirmiş bulunuyoruz” ifadelerini kullandı.

“Çanakkale, söyleyecek çok sözü olan bir şehir”
Ödül töreninde konuşan Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay; “Biz de Çanakkaleli olarak bu şehrin kültürel dokusuyla ve gençlerle bu tür aktiviteleri kentimizin hak ettiğini düşünüyoruz. Bisiklet festivalini yaptık. Gerek bisiklet festivali, gerek yüzme yarışları bu şehre çok yakışıyor. Çünkü hem tarihi, hem kültürü, hem doğası, hem genç nüfusu var. Söyleyecek çok sözü olan bir şehir. Bunu bu tür aktivitelerle daha da zenginleştireceğiz” dedi.